באילו מקרים נדרש איטום למבנה תת קרקעי?

היכולת למתן פתרונות איכותיים ויעילים לאיטום מרתפים, חניונים ומבנים תת קרקעיים מושתתת על ידע וניסיון רב ועל תובנות מקצועיות וזאת בכדי להכיר ולאתר את הפתרונות לכשלים וליקויים קיימים ולספק עבורם פתרונות איכותיים שתוצאותיהן נשמרות לטווח ארוך.

אריאל הינו קבלן איטום רשום ומומחה באיטום מרתפים, מקלטים, חניונים, ממד"ים וכל מבנה תת קרקעי אחר.

השירות הניתן על ידי אריאל מתחיל בבדיקה קפדנית של המבנה, תיעוד מוקדי נזקי המים, בדיקת דרכי גישה, בטיחות ובניית הצעת מחיר ברורה, פשוטה ומקצועית המבוססת על ידע וניסיון רב שנים.

העבודה המבוצעת כוללת תקופת אחריות להבטחת ההתחייבויות שבהצעה שהעיקרית שבהן הינה ההתחייבות לפתרון ולא רק לטיב ביצוע ובנוסף, התחייבות להשבת כספים במקרה של אי הצלחה.

איפה נדרש לבצע איטום תת קרקעי?

איטום מרתפים וחניונים ברובם מצויים תחת מפלס פני הקרקע. חלקם אף מצויים תחת מפלס קבוע של מי תהום, אשר עולה בתקופת החורף וגורם לנזילות, רטיבות ואף הצפות. ישנם מרתפים הנבנים על מצע קרקע שאינה סופגת מים, כך שמפלס המים בה הינו תמיד גבוה.

מבנים אלו עומדים במבחן יומיומי ונדרשים להתמודד עם מפלסי מים גבוהים ו/או משתנים בעונת הגשמים.

כאשר ישנו כשל כלשהו במערכת האיטום, או ליקויי בניה כלשהו, התוצאה המיידית הינה לרוב נזקי מים בתוך הנכס.

מתי נדרש לבצע איטום תת קרקעי?

איטום תת קרקעי נדרש בכל בנייה של נכס שיש בו מרתף, חניון וכד'. במרבית המקרים, ההתייחסות לאיטום הינה הכרחית כבר מהשלב התכנוני,  על מנת למנוע ליקויי איטום.

מבנים תת קרקעיים רגישים יותר לחלחול של מים מהאדמה ולכן איטום שלא כהלכה יכול לגרום לבעיות והוצאות מיותרות בעתיד. במרתף מבוצע איטום של רצפה וקירות מצידם החיצוני. איטום הרצפה מתבצע לרוב באמצעות יריעות ביטומניות וריתוכן למצע בטון נפרד המיושם מתחת לרצפה הקונסטרוקטיבית של המרתף ועל פני קירותיו החיצוניים, או באמצעות התזת חומרי איטום חד רכיביים או דו רכיביים מסוגים שונים.

שיטה נוספת שיעילותה תלויה רבות ביישום מדוייק וקפדני שקשה להשיגו, הינה הכנסת מוספים לתערובת הבטון בשלב היציקות, אשר משפרים את יכולת הבטון מבחינת צפיפותו ומבחינת יכולת ליצור תהליכי קריסטליזציה (גבישים).  

אלמנט נוסף שיש לקחת בחשבון הינו עובי שכבת האיטום בהתייחס למיקום המבנה.

עובי שכבת האיטום נקבע עפ"י מס' קריטריונים וביניהם מיקומו הגיאוגרפי של המבנה שבו כמות המשקעים השנתית הנמדדת הינה גבוהה יחסית, או במקרה שגובה קטעי הקירות האנכיים במבנה עולים על כ- 3.0 מטר.

כפי שאנחנו יודעים, פעמים רבות בשל בנייה לקוייה, האיטום לא מתבצע כראוי בשלב המוקדם ונדרשים תיקונים של איטום במרתף.

מדובר בעבודה שדורשת ידע וניסיון כדי לעשותה כנדרש ולא רק כ"פלסטר" שתוצאות יישומו יורגשו בעונת הגשמים הבאה.

אריאל איטום הינו קבלן איטום רשום, מומחה באיטום מרתפים ומבנים תת קרקעיים, בעל ניסיון של 40 שנה שבהן רכש תובנות ייחודיות. אריאל פועל באופן יצירתי וייחודי להשגת היעדים.

צרו עמנו קשר לקביעת סיור במבנה וקבלת הצעת מחיר לאיטום לפני תחילת הגשמים.

דילוג לתוכן