נזקי צנרת או איטום לקוי: מה מכוסה בפוליסת דירה?

פוליסת דירה אינה מכסה תיקון של מקור חדירת המים ובמרבית המקרים גם לא תכסה את הנזקים שנגרמו כתוצאה מבעיית איטום כלשהי. אז,,, שלא יעבדו עליכם !!!

מהי פוליסת דירה

פוליסת דירה היא הגדרה כוללת למוצרים ביטוחים שונים המשווקים על ידי חברות הביטוח לבעלי נכסים (דירות ובתים). פוליסות הדירה השונות כוללות בתוכן שני סוגי ביטוחים עיקריים לבחירת המבוטח: ביטוח מבנה וביטוח תכולה.

ביטוח מבנה הוא ביטוח הכולל בתוכו כיסויים שונים לנזקים העלולים להתרחש במבנה, לרבות, נזקי מים כתוצאה מפיצוץ צנרת.

בפוליסות המורחבות קיים כיסוי לנזקי מים כתוצאה מאיטום לקוי בחדרים הרטובים בשטח הדירה (מטבח, חדרי רחצה, חדרי שרותים וכו'). 

צריך לדעת שבמרבית המקרים תטען חב' הביטוח שהבעיה היא בתחזוקה לקויה של הלקוח והיא תנסה להתנער מאחריות.

בדרך כל  חב' הביטוח תשלח נציג שיטען שהבעיה היא בטיב הרובה (המילוי)  בין האריחים שאינה תקינה וכי זו הסיבה למעבר המים.

אין לקבל טענה זו.

פנו אלינו ונוכל ללוות אתכם מול חב' הביטוח.

אריאל 054-2236022

 

איטום אריאל - יועץ איטום

האם כל פוליסת ביטוח דירה כוללת כיסוי לנזקי צנרת וכיסוי לאיטום לקוי?

בפירוש לא!

פוליסת דירה כוללת בתוכה כיסויים ביטוחים בסיסיים, כאשר רק בפוליסות דירה מורחבות תוכלו למצוא כיסוי ביטוחי לנזקי צנרת ואיטום.

ברוב הפוליסות מבנה המשווקות על ידי חברות הביטוח, הכיסוי הביטוחי לגבי נזקי מים מתייחס אך ורק לנזקי צנרת הנגרמים כתוצאה מפיצוץ צנרת ו/או להימלטות מים מצנרת דלוחין/ביוב.

מה חשוב לבדוק כאשר רוכשים פוליסת דירה?

פוליסת דירה (מבנה) הינה כורח המציאות עבור רוכש נכס באמצעות הלוואות משכנתא וזאת במסגרת מה שמכונה ביטוח משכנתא הכולל בתוכו גם ביטוח מבנה וגם ביטוח חיים. ברוב המקרים, הסעיף הביטוחי בנוגע למבנה בביטוחי המשכנתא השונים, כולל בתוכו כיסוי לנזקי צנרת ללא הרחבה ולכן הוא איננו כולל כיסוי ביטוחי בגין נזקי מים הנובעים כתוצאה מכשל בתשתיות האיטום של המבנה.

לנוכח העובדה שליקוי איטום מהווים את אחד מסוגי ליקויי הבניה הנפוצים ביותר בישראל, אנו ממליצים לכל בעל נכס לרכוש ביטוח מבנה מורחב הכולל בתוכו כיסוי ביטוחי גם לנזקי צנרת וגם לנזקי מים כתוצאה מאיטום לקוי.

חשוב מאוד !!!

גם אם רכשתם את הכיסוי המורחב לנזקי איטום, חברת הביטוח תתקן עבורכם ועבור צד ג' (שכנים ו/או רכוש משותף) את נזקי הרטיבות בלבד ולא תתקן את ליקויי האיטום עצמם שהינם באחריותכם ו/או באחריות שכנים ו/או ועד הבית.

ככלל, ליקויים במערכות האיטום עצמן אינם מכוסים בפוליסת ביטוח.

בדק בית או חוות דעת מקצועית- האם בעזרתם אפשר לאתר ליקויים בתשתית האיטום?

גם במקרים בהם רכשתם נכס חדש מקבלן ואתם מצויים לקראת אכלוס וגם במקרים בהם אתם מתכוונים לרכוש נכס יד שנייה, איננו ממליצים לכם להסתמך על מסקנות בדיקת ליקויי איטום במסגרת חוות דעת כללית המכונה לרוב בשם "בדק בית". בדיקה זו שנועדה כביכול לצרכי איתור ליקויים שונים בבנייה, אינה יכולה לאתר את מקור הליקויים בתשתיות האיטום.

הבדיקה המיושמת בשיטות שונות ובאמצעות מכשור טכנולוגי מתקדם (מצלמה תרמית בד"כ) שמוצג ע"י מבצע הבדיקה ככזו שאינה מצריכה שבירת קירות והריסת מרצפות לצורך קיום הבדיקה, הינה טובה רק לצורך איתור נזילות מצנרת מים או דלוחין או ביוב, אינסטלציה ומהווה תירוץ עלוב שהשתרש בתחום זה ונועד לשכנע את בעל הנכס להזמין הבדיקה.

הבדיקה יכולה לכל היותר להעיד על כך שקיימים מוקדי רטיבות שנגלו לעין ו/או כאלה שהמצלמה התרמית זיהתה כ"חשודים", אבל כאמור, לא את מקורות הרטיבות.

להלן הסבר על ההבדל המהותי בין מקור חדירת הרטיבות לבין מוקד הרטיבות.

מקור רטיבות: מדובר לרוב בבעיות רטיבות כתוצאה מגורם חיצוני כגון: מי גשמים/מי ביוב/מי תהום/מי הצפה וכד'.

מוקד רטיבות: מדובר לרוב בכתם רטיבות או נזילה הנצפית מתוך הנכס בקירות או תקרותיו הפנימיים.

מכעיס עוד יותר שנפוצה המתכונת שבה עורכי חוות הדעת מסתמכים על תוצאות "בדק הבית", מציעים ו"דוחפים" את בעל הנכס להשתמש בנתוני הבדיקה ותוצאותיה בכדי לבצע עבודות עם קבלני איטום.

התעמקות קלה בחוות דעת אלו תגלה עד מהרה כי עורכי חוות דעת אלו מקפידים לציין שהבדיקה נכונה ליום הבדיקה וכי אין הם אחראים למסקנות אליהן הגיעו בחוות דעתם.

כלומר, גם אם בעל הנכס ידאג ליישם את מסקנות חוות הדעת שקיבל אחת לאחת, לא יהיה בכך בכדי להטיל אחריות כלשהי על עורך חוות הדעת.

יתרה מזו, גם קבלני האיטום שיבצעו את העבודות עפ"י מסקנות עורכי חוות הדעת, עלולים לטעון שהם ביצעו את הנחיות עורך חוות הדעת וכי אין לבוא אליהם בטענות.

אנו ב- "אריאל איטום, יעוץ וחוות דעת מקצועיות", לא ממליצים ללהסתמך על בדיקה המכונה "בדק בית ו/או בצילומים תרמיים ו/או במכשיר מדידת לחות (פרוטימטר) לצורך קביעת ליקויים בתשתיות האיטום, כיוון שאין מכשיר, אין מומחה ואין "חיה" כזו שידעו להצביע על ליקוי שכזה.

בדיקה כזו תעיד אך ורק על הסימפטום.

יש דבר כזה איטום אחת ולתמיד.

אין דבר כזה בעיית איטום שאינה ניתנת לפתרון.

אריאל – קבלן רשום מציע פתרונות איטום עם 40 שנות ניסיון.

אצלנו ב- "אריאל איטום, ייעוץ וחוות דעת מקצועית", תוכלו להבטיח לעצמכם מגוון ייחודי של עבודות וייעוץ בתחום האיטום, כגון: איטום מרתפים תת-קרקעיים, איטום גגות מרוצפים, איטום חדרי רחצה, איטום מקלחות, איטום גגות, איטום קירות, איטום חלונות ועוד…

בגין כל אחד מהתחומים הנ"ל, אריאל מתחייב:

  • לפתרון ולא רק למפרט טכני.
  • ל- 3 שנים אחריות.
  • להשבת כספים במקרה של כשל ( לא פתרנו – לא שילמת ! ).

בנוסף, אריאל הינו מוסמך לערוך חוות דעת מקצועיות, משמש כעד מומחה וכבורר בתחום האיטום.

צרו קשר בהקדם עם אריאל 054-2236022

דילוג לתוכן